Friday, April 21, 2017

Skills To Society - Giat Mara Sekijang - Kemahiran Seni Reka Gaya Rambut.

Kampung Gelang Chinchin, Segamat  – Sebuah Program ‘Skills To Society’ (S2S )telah berlangsung dengan jayanya pada hari ini. Program ini merupakan sebuah program yang dianjurkan oleh Giat Mara Sekijang dan Kampung Gelang Chinchin merupakan Kampung terpilih dalam penganjuran program ini. Untuk Kampung Gelang Chinchin, program S2S member fokus kepada  program Kemahiran Seni Reka Gaya Rambut.

Menurut En. Syamsul Ridzuan Bin Yusof, Pengurus Giat Mara Parlimen Segamat, Program ‘Skills to Society’ ini  menfokuskan kepada kumpulan masyarakat yang berorganisasi seperti berpersatuan, pertubuhan mahupun jawatankuasa-jawatankuasa khas yang dibentuk yang mentadbir sesebuah komuniti.  

Menurut beliau lagi , selain daripada program SOS, terdapat satu lagi program yang boleh dilaksanakan iaitu program Training Of Demand(TOD).  Untuk pengetahuan umum, program TOD adalah adalah program permintaan oleh sesebuah komuniti, dan komuniti itu sendiri perlu menghantar kertas kerja untuk permintaan setiap program yang dijalankan.  Selain daripada itu, banyak lagi program yang ditawarkan terutama di GIAT MARA Segamat & Giat MARA Sekijang. Antaranya adalah Kurus Automatif kursus Jahitan dan lain-lain. Terdapat juga sesetengah program yang dijalankan dibekalkan SIJIL KURSUS KAMAHIRAN MALAYSIA (SKKM) apabila tamat pengajian dan berpeluang untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat lebih tinggi.  


Dalam pada itu, En Syamsul turut mengambil kesempatan untuk mempelawa anak-anak muda sekitar Daerah Segamat untuk bersama-sama dalam program Kemahiran Giat Mara  seperti program automatif dan Jahitan untuk kemasukan bulan Julai 2017 . Sebarang informasi boleh terus ke Pejabat Giat Mara Daerah Segamat dan Sekijang ataupun boleh dapatkan informasi terkini  di lawan Web Giat  Mara sendiri di giatmara.edu.my atau boleh terus ke Facebook Giat Mara Segamat dan Facebook Giat Mara Sekijang. 


En Syamsul Ridzuan Bin Yusof, Pengurus Giat Mara Sekijang
Peserta & kakitangan Giat Mara


Peserta terlibat sedang menjalankan aktiviti

Peserta terlibat sedang menjalankan aktiviti

Peserta terlibat sedang menjalankan aktiviti




Sebarang info boleh klik Link dibawah untuk terus ke page yang terlibat : 







0 comments:

Post a Comment