Thursday, June 26, 2014

Durian OHHH durian....

       Durian... Bila kita sebut tentang durian...  Semestinya ramai yang menelan air liur... Keenakkannya tidak diapat disangkal lagi sehingga buah durian digerlar raja buah....
     
              Kampung Gelang Chinchin merupakan sebuah kampung yang terletak didaerah Segamat di Negeri Johor sememangnya telah menghasilkan buah durian yang diiktiraf kesedapannya. Mungkin faktor bentuk muka buminya dan faktor tanah dimana pokok durian itu ditanam menjadikan buah durian dari Kampung ini terkenal didaerah itu, malah ada juga pelancong dari luar negara termasuk dari Singapura telah menguji kesedapan Durian dari kampung kami.

              Ketika ini merupakan musim durian di daerah kami. Maka ramai saudara-mara jauh dan dekat telah berkumpul untuk menikmati rasa durian yang enak kali ini.








Gambar ini dirakam pada 15/6/2014



Pada tahun 2008, akhbar kosmo diruangan rencana utama menjadi saksi akan keistimewaan buah durian dari Kampung kami... (klik "rencana utama" untuk ke page Kosmo).    Disini, kami paparkan secara jelas "ScreenShot" Artikal dari Kosmo diruangan "Rencana Utama".














0 comments:

Post a Comment